fredag, januari 16, 2009

Fredag

Idag vaknade Valle 05.50 och ville stiga upp, han ville väl till dagis ;). Det var bara att stiga upp,
öppnar dörren från sovrummet och stiger ut i hallen... Arghhhhhh det var som att sätta ner fötterna i snö! Sprang upp i köket på stortån och lilltån, man vill ju ha så lite kontakt som möjligt med golvet... kontrollerade väderstationen... 12.9 grader! Nu var goda råd dyra! På med kläder på Valle...klä på mig själv...sen eldades det. Tryckte spisarna fulla med ved, sen kom Abbe upp. Pappa, jag tycker det är lite kallt på golvet! Ha ha ha ha...

Iväg till dagis, Valle blev ju inte direkt glad när Kerstin skulle ta honom, han vände bara bort huvudet. Då kom Jannicke som ansvarar för Valle och då gick det mycket bättre. Han blev ledsen när jag gick men Abbe kom in på Valles avdelning så han tystnade innan jag hade lämnat rummet! Valle har tur som har brorsan vägg i vägg...

Nu har jag hela dagen för mig själv... Idag tänkte jag surfa, dricka kaffe, lyssna på Bossens nya platta och kanske kolla på några nya filmer!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Ni har inte gjort samma misstag som vi?? - glömt kolla att kontakten är i till golvvärmen.. ;)

Sjoan sa...

Ha ha ha ha...den är underbar, nästan roligare än dammsugaren!