söndag, april 05, 2009

Dyktank

Har jag nu upplevt i Marinens Dyktank! Kan bara sammanfattas med " Hur j-la häftigt som helst! Det måste upplevas!

Hade annars lite svårt att sova inatt pga dagens badövning, 18 meter är ganska många meter... När jag vaknade för andra gången inatt så konstaterade jag att man kan ju inte dyka ner 18 meter utan tuber, så jag somnade igen mycket lugnare...

Ringde Alexander vid lunch för att bestämma tid osv, flikade in en fråga som hastigast - Visst ska vi gå ner med luft..? Fick ett kryptiskt svar följt av ett skratt... Nu blev jag nevös igen...

Väl på plats tog vi hissen upp, tittar ner i bassängen, 18 meter är jävulskt djupt... Tuberna lyste med sin frånvaro och Alle sa bara - Ta ett cyklop så kör vi...

Doppade ner fötterna... Mmmmm 35 grader, det börjar ju bra, Alle instruerade hur man lättast kom ner på botten. Fötterna först, dra sig ner i djupet i snöret som hängde i mitten av bassängen, tryckutjämna när det behövdes. Tog mig ner 5-6 meter på första dyket...det här går aldrig!

Alle gick ner på botten som ingenting... När han kommer upp säger han bara att jag ska ta det lugnt, ner kommer du alltid...och visst gjorde jag det! Mäktigt känsla när man ser 15 metersmarkeringen och man har hur mycket luft som helst kvar, man tittar upp i vattnet och då ser det ut som på bilden...


Ett super stort tack till Alle som fixade detta! Jag lovar att ställa upp när som helst om du behöver någon dykpolare i tanken..;)



5 kommentarer:

Sofia sa...

Magen vänder sig bara jag läser om det, hade aldrig vågat! Däremot hade jag gärna doppat fötterna i 35-gradigt vatten.. :)

Maria sa...

Du är modig du Jens. Jag trodde faktiskt att du skulle banga när du såg tanken... Det är bara till att gratulera till en häftig upplevelse!

Madde sa...

fy sjutton va läskigt, jag är nog lite imponerad av dig ändå herr Sjöstedt. Bra jobbat. Tack för skivan, jag tror jag har gjort rätt ;-)

Eva sa...

Hihi! Jag hörde att det hade gått riktigt bra för dig!! bra jobbat.
Alexander berättade också precis det du skrev,
- Eva han lät lite nervös när jag berättade att det inte skulle vara några tuber. Nu fattar jag när du drömt mardrömmar... hahah.
Nästa gång är det Johannas och min tur ;)

Johanna sa...

UUUUUUHHHH jag kan inte ens se undervattens scener på film...