tisdag, maj 12, 2009

Funderar du på att köpa hund..?

Då är du välkommen hem till oss och testa det här med pälsvård... Attepatte har ju inte varit helt hundra i pälsen, den har varit tjock och allmänt trasslig. Idag åkte jag till djuraffären i Lyckeby och förklarade vad jag behövde, blev inte lite skeptisk när snubben i affären lägger fram en liten kam på disken. Det var det enda jag behövde sa han, det och ett par timmar över...
Nu förstår jag precis vad han menade, Attepatte kanske inte är så tjock som han ser ut...
Detta är resultatet efter att jag borstat 1½ timme och jag har bara kammat halva hunden

6 kommentarer:

Madde sa...

oj oj oj attepatte försvinner... På tal om något helt annat, vad hände med din tävling, jag vet att jag har vunnit...inte som du tänkt dig kanske, är det därför det har runnit ut i sanden....

Marie sa...

Herre j**lar vad hår!!! Bra jobbat! Nu kan ju Johanna sticka massor av fina tröjor till era fina barn ;-)

Emil sa...

oj oj oj!! vad glad han ser ut =)

Sofia sa...

Shit! Hur många gånger behövde ni byta dammsugarpåse efter den kaminsatsen?

Maria sa...

Ni kan ju virka en vinterdräkt till Atos av allt det där luddet...så han inte fryser när det blir kallt alltså..

Mamma sa...

Herregud stackars Attepatte det måste ha kliat detta kan du ge till fåglarna tänk vilka mysiga bo de kan bygga.