tisdag, november 18, 2008

Min dröm gick nästan i uppfyllelse igårkväll...

Igårkväll var det dags för hockeyträning, kände mig lätt i kroppen och tänkte att ikväll blir det säkert ett par snygga baljor...men oj oj oj vad fel man kan ha.

Efter 15 min träning så kommer det en liten junis med galler dribblandes genom mittzonen... He he he det blir som att plocka smågodis från Abbe... 107 kg Jens i full fart kan ju inte bara gå fel...detta var det andra felet jag gjorde denna kväll...

Jag måste först förklara det här med hockeyträninigen, vi är alltså gamla lirare samt även såna snubbar som aldrig spelat ishockey så det förekommer aldrig några tacklingar eller slagskott, man åker mest och skrattar och vickar på rumpan. Men det är så in i h-vete roligt...

Tillbaka till gårdagen, som sagt. Jag tänkte precis plocka pucken av den skräckslagna junisen och svänga av åt högerkanten och utnyttja den fria isytan som fanns där till min enastående soloraid som snart skulle komma...

Problemet var bara att junisen tänkte tvärtom...det tog tvärstopp!
Där stod jag i mittzonen allmänt förvirrad...Vad hände? Jag skulle ju göra min favoritfint och sätta upp en stenhård backhand i nättaket på en chanslös simmande målvakt...


Istället färgades isen röd... Snabbt in i omklädningsrummet för att bedömma om jag behövde plåster eller om jag bara kunde torka av blodet och köra vidare, jag skulle ju göra min backhand i nättaket...

Det visade sig att det blev varken någon soloraid eller backhand i nättaket denna kväll...utan raka vägen till duschen och sedan iltransport till Akuten...

3 timmars väntetid och 4 stygn senare begav jag mig hemåt...

Idag e jag halvblind med huvudvärk och känner mig som Paolo Roberto efter en titelmatch... Dagens junisar har ju ingen som helst respekt för oss oldtimers, hade det varit jag som varit junis hade jag släppt pucken till ikonen som kom forsande över isen så att han hade fått göra sina moves, men icke... Ska nog sträcka upp han nästa träning..;) Det som ändå är mest pinsamt är att junisen kallas för Pinnen, ni förstår nog varför...han väger högst 60 kg!!!!


Lägger även in en dagen efterbild så att ni kan se hur tungt och jobbigt jag har det...




7 kommentarer:

Anonym sa...

Your to old for this shit Sjöan.
Snyggt ändå och ha med en riktigt fight face till götet imorgon.
Kollegerna i från GRG kommer gör i byxan vet ja.
/Hans

Marie sa...

AJ!... Antar att det är priset man får betala för att man inte inser att man är gammal och borde ängna sig åt nån lugnare idrott, tex boccia eller boule ;0)

..men du ser ganska "hård" ut!

Madde sa...

Aj aj aj vet hur det känns, det kan göra ont att möta någon i en vattenrutchkana oxå...fast iof, jag behövde ju inte sy något då, så du vann helt klart där ;-) Men jag håller med övriga talare att du ser riktigt tuff ut. Hälsa frugan :-)

Sofia sa...

"Vekling" hälsar Tobbe!
Men JAG tycker verkligen synd om dig, fy bubblan va otäckt det ser ut.. Men lite "Jens" är det att råka ut för nåt sånt.. ;)

Anonym sa...

Vekling... Hur var det nu när Tobbe blödde lite från huvudet, sydde dom honom överhuvudtaget? Det var väl bara ett skrapsår om jag inte minns fel... ha ha ha heja frölunda..!

Anonym sa...

Käre lille Jens, även du klär i snygga lila färger. Men varför springa på små sten när det finns berg.
/Kusin

Anonym sa...

he he he... hörde att du blev både blek och pipig i rösten precis efter :o)

som dom andra säger: Du är på tok för gammal för detta!